ЛІЛІЯ
ГРИНЕВИЧ

Міністерка освіти та науки України,
учасниця «Школи стратегічного архітектора» четвертого набору

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ
І НАУКИ УКРАЇНИ:

Сталість змін
у коротких політичних циклах

Зміни у будь-якій системі дуже рідко ініціюються самою системою. Наприклад, зовнішнє незалежне оцінювання. Коли ми його запроваджували, то основний поштовх був з третього сектору. У 2003 році ми зробили перше пілотне тестування, і тоді деякі функціонери від освіти говорили, що це мрійництво і в цій країні таке неможливо буде зробити в найближче десятиліття. А проте вже у 2008 році зовнішнє незалежне оцінювання було обов’язковим для всіх абітурієнтів вишів.

 

МИ ПОВИННІ УСВІДОМЛЮВАТИ, ЩО СИСТЕМА ОСВІТИ ГОТУЄ ЛЮДЕЙ ДЛЯ МАЙБУТНЬОГО І МАЄ ВИПЕРЕДЖАТИ ПРОЦЕСИ У СУСПІЛЬСТВІ.

Система освіти має дуже добре відчувати й орієнтуватися на майбутні потреби дітей. Ті першокласники, які зараз заходять до школи, будуть в активній фазі своєї праці орієнтовно через 20-25 років. Технології розвиваються настільки бурхливо, що передбачити, що буде навіть за 10 років, дуже складно, не кажучи вже про 20. Очевидно, що людям потрібно більше м’яких навичок. Очевидно, що потрібно вчитися критично мислити, бо потоки інформації, які доводиться обробляти, надзвичайно великі.

Я вважаю, що кожна людина зобов’язана вчитися впродовж усього життя. Будь-яка освітня установа повинна бути організацією, що навчається. Цей дух неспокою, пошуку нових рішень і застосування нових технологій збільшує палітру можливостей. І головне — захоплює всю орбіту сучасних змін.

Я міністерка освіти і теж мушу навчатися. І я дуже вдячна долі, що в мене була така можливість на «Школі стратегічного архітектора». Я навіть не уявляла, що отримаю так багато відповідей. І це надзвичайна додана цінність.

small2.jpg

На той момент ми вже розпочали імплементацію проєкту Нової української школи. Треба було змінювати зміст освіти. І ми зрозуміли, що не можемо зробити це самостійно. Нам були потрібні додаткові організації, на які зможемо опертися. Ми почали працювати з громадським сектором і реалізовувати з ними серйозні ініціативи. Нова українська школа вимагала масового підвищення кваліфікації. Спільно з EdEra ми розробили курс для вчителів початкової школи, який уже пройшли 100 тисяч фахівців. Ми змогли отримати фінансування, щоб покращити інфраструктуру шкіл. Коли нам треба було презентувати курси для дистанційного навчання дітей на окупованих територіях, ми зробили це разом з Prometheus. Ми почали тісно працювати з органами місцевого самоврядування, бо вони є засновниками навчальних закладів.

Але ці взаємовідносини не завжди були добрими. Коли на «Школі стратегічного архітектора» ми говорили про екосистеми і розподілення в них ролей, тоді в мене склалася візія екосистеми Нової української школи. Обставини в нас були екстраординарні, бо ми хотіли запуститися швидко. Але тепер це має бути стабільне збалансоване рішення, яке залучатиме нових учасників до екосистеми для взаємовигідного партнерства.

small_grinevich.jpg

МИ ВСІ ДУМАЄМО ПРО ТЕ, ЯК ВИХОВУВАТИ НОВУ УКРАЇНСЬКУ ЕЛІТУ. ЕЛІТУ, ЯКА ВЕСТИМЕ СУСПІЛЬСТВО. ЕЛІТУ, ЯКА ЗДАТНА СЛУЖИТИ.

Я це переосмислила на «Школі», і сьогодні для мене це одна з компонент, яку потрібно закласти у виховну систему в Україні. 

Я не можу зараз твердо сказати, що зміни незворотні. Ми прийняли закони, які їх фіксують, але в закони теж можна вносити зміни. Моя перша надія на суспільство, батьків, учителів, роботодавців і громадськість, які розуміють необхідність нової мети освіти і нових можливостей, які ми повинні дати дітям. Їх не можна вчити так, як учили нас. Це велика частина суспільства, яка підтримуватиме реформу і тиснутиме на політиків, щоб вони її продовжували. Друга моя надія на те, що в цьому міністерстві, зокрема завдяки і нашим сесіям після «Школи», вже закарбувалася візія змін. Її поділяють державні експерти, директорати, працівники міністерства, державні службовці, які не змінюються так часто, як міністри. З ними йтиме наступність змін.

WE
ARE
PROUD

Julia.jpg

НАЦІОНАЛЬНИЙ
ХУДОЖНІЙ
МУЗЕЙ УКРАЇНИ:
ТРАНСФОРМУВАТИ СЕБЕ,
ТРАНСФОРМУВАТИ ПАРТНЕРІВ

 

ЮЛІЯ ЛИТВИНЕЦЬ

Директорка Національного художнього музею України

proud2.png

INTERTOP UKRAINE:
ІННОВАЦІЇ
ТА РОЗВИТОК

 

 


СЕРГІЙ БАДРІТДІНОВ

СЕО INTERTOP Ukraine

Sergiy.jpg

СВІТОВИЙ
КОНГРЕС
УКРАЇНЦІВ:
ЕФЕКТИВНІ РІШЕННЯ
У ХАОСІ ВІЙНИ

 


СЕРГІЙ КАСЯНЧУК

Директор представництва
Світового конгресу українців в Україні